הצגת מידע, הצגת נתונים, דאטה ויז, סטוריטלינג עם דאטה

הרבה דרכים לתאר צורך אמיתי שקיים כשצריך להציג נתונים.

 

כמה הערות:

נתונים לא חייבים להיות דווקא מספרים.

גם כשהנתונים הם מספרים – אפשר לספר איתם סיפור. לא, לא כיפה אדומה. פשוט להסביר מה עומד מאחורי המספרים.

 

הנה דוגמה: אחד השקפים הידועים ביותר בעולם העסקי – יעדים מול ביצוע.

אין כמעט ישיבת צוות או ישיבת הנהלה שלא מדברים על הנושא.

אבל, האם להציג סתם נתונים זה משהו שתורם לשיח? האם כולם מבינים באופן אינסטינקטיבי את מה שהמספרים מספרים?

סה"כ לא מסובך בכלל. אבל, האם מי שיושב בחלק האחורי יראה ויבין במה מדובר? מי שלא מצוי במספרים עצמם, יודע מה הסיפור כולו?

אנשים כבר יודעים שעדיף להציג גרף. נכון. בהחלט. אבל האם הגרף הזה יותר טוב בהכרח מטבלת המספרים? לא באמת.

כאן כבר מתחילים לראות, במבט מהיר – מה היחסים, מה הנתונים עצמם (את מי שזה מעניין) ובעיקר, הכותרת מספרת משהו.

 

בפני עצמה, הכותרת לא מספרת סיפור.

כדי שהקהל שצופה בנתונים, יוכל גם להבין למה הנתונים האלו חשובים – כדאי לספר.

למשל – לספר שבשנה הקודמת המחלקה הצליחה לעבור את היעדים במשך 8 חודשים ושסה"כ המכירות מעל היעד. השנה, רק ב-6 חודשים הצלחנו לעבור את היעד, ובאחרים, פיקששנו  -כך שבפועל סיימנו בפחות מהיעד.

 

עדיין, זה רק מידע יבש.

מה שמעניין באמת הוא ה"למה". מה קרה?

אולי הצבנו יעדים גבוהים יותר ובסה"כ הכללי סיימנו את השנה בסך מכירות גדול יותר?

אולי התחלפו אנשי מכירות ועד שנכנסו לתפקיד התקשו לעמוד ביעדים?

 

זה מה שמעניין.

שקף כזה, מביא סיפור, לא רק נתונים. כמובן, שכמו כל סיפור טוב – צריך שיהיה גם מספר, כזה שמלווה את הסיפור.

 

איך אני יכולה לעזור?

נעים מאוד, שמי ג'וד ברק.

מעל 10 שנים, מאז הקמתי את ExcelLeader אני מלווה חברות וארגונים.

  • יועצת עסקית – חברה בלשכת היועצים בישראל.
  • מומחית בבניית מצגות – חברה ב- PRESENTATION GUILD הבינלאומית.
  • מומחית באקסל, MICROSOFT PARTNET.

הקמתי, יחד עם קולגה מחו"ל את האתר NONDATAPEEPS שמטרתו לעזור ל"אנשי מספרים" להציג בפני אנשי "רק לא מספרים" 😉

כבר כעשור אני עוסקת בנושא הצגת מידע עסקי, תהליכים, נתונים ובכלל, מצגות מורכבות, כאשר נקודת המבט שלי היא תמיד נקודת המבט של הצופה. של הקהל.

 

מרצה בנושא בארץ ובחו"ל, מעבירה סדנאות וקורסים על הצגת דאטה ומייעצת ובנה מצגות עתירות דאטה לחברות וארגונים.

אשמח לשוחח ולהתאים את הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

להראות לכם

וובינרים והרצאות, בארץ ובחו"ל על החשיבות שבהצגת נתונים באופן ויזואלי.

בהרצאה:

  • מהו סטוריטלינג ואיך הוא קשור לנתונים?
  • מי הקהל – מה מידת הידע המוקדם שיש להם עם החומר?
  • למה מספרים דורשים הקשר?
  • למה אנחנו מתקשים לתפוס מספרים גדולים?
 
מזמינה אותך לצפות בוובינר שהעברתי יחד עם קולגה מקנדה, לינדה גרוס בנושא סטוריטלינג עם מספרים

ללמד אתכם

סדנאות וימי הדרכה, בתפירה אישית, בעברית או באנגלית.

נושאי הלימוד:

  • בניית מצגות להצגת תהליכים
  • בניית גרפים באקסל ובפאוארפוינט
  • איך מציגים מידע עסקי – טקסטים
  • איך מציגים נתונים
  • סטוריטלינג – מהו, ואיך אפשר להשתמש בטכניקה כשמדובר במספרים
  • אילו גרפים קיימים ואיך נשתמש בהם נכו

 

לעבוד איתכם

צריכים להציג לדירקטוריון? מצגת למכרז חשוב? ישיבת הנהלה? דיווח לשותפים? דיווח למשקיעים?

מה שמשותף לכל השאלות האלו – הצורך להעביר מידע מורכב, בזמן קצר יחסית – ומה שחשוב יותר – הקהל, הצופים – צריכים לקבל החלטות על סמך המידע שנציג.

העבודה איתי יכולה להתבצע במספר דרכים:

ייעוץ לבניית האסטרטגיה של המצגת:

  • מה המטרה? מה נרצה להשיג בסוף המצגת? אילו החלטות נרצה שיתקבלו, מה נרצה שהקהל, שיכול להיות אדם אחד או קבוצה של אנשים יעשו עם המידע שנציג בפניהם?
    יחד, נגדיר את המטרות.
  • יחד נבין מי הקהל ומה מעניין אותו. אילו נתונים נצטרך להציג בפניהם על מנת שיקבלו את ההחלטה שאנחו רוצים שיקבלו.
  • אצל מי בחברה, בארגון נוכל למצוא את המידע?

בסוף התהליך – תהיה תכנית עבודה:

  • איזה שקפים נציג?
  • איזה נתונים יתמכו בשקפים?
  • מה נציג ומה נעביר כחומר נלווה?
  • מי יציג איזה חלק
  • מה יהיה הסדר של הצגת השקפים.

נוכל לסיים כאן. אנשים אצלכם בארגון יכינו את המצגת עצמה.

אוכל גם להכין עבורכם את המצגת:

עפ"י התכנית שהכנו בשלב הייעוץ.

  • אני אאסוף את התכנים בתוך הארגון, אשב עם האנשים הרלוונטיים ואגבש איתם את המידע הטוב ביותר עבור השגת המטרות שהגדרנו.
  • אעצב את המצגת בהתאם למיתוג הקיים אצלכם בחברה
  • אעבוד עם מי שיציג את המצגת על ההנפשות, על התהליכים ואכין את הדוברים להצגת המצגת.

אשמח לשוחח ולהביא את הפתרון המיטבי עבורכם.

 

 

 

שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן