צריך להכין מצגת חשובה – מאיפה מתחילים?

יש לנו כנס/פרזנטציה ללקוח פוטנציאלי/ישיבת הנהלה/מכרז… וצריך להכין מצגת. זה כבר פרוייקט!

תמיד המשפט הזה מגיע ברגע הכי לא נכון. כשיש לנו כנס, פרזנטציה ללקוח פוטנציאלי, ישיבת הנהלה, מכרז, ביקור חשוב, הטמעה של נהלים חדשים או כל אחת מהמשימות החשובות האלו, לך, כמנכ"ל או מנהל בכיר יש מיליון דברים נוספים לעשות. איכשהו, למצגת נגיע בשלב זה או אחר. מישהו צריך להכין אותה.

אבל עדיין, זה תמיד יושב על הכתף, מציק. מה נציג, מי יכין, מה צריך להראות, איזה מצגת נבנה, צריך בכלל מצגת? שוב, כל השאלות האלו רובצות. מישהו צריך לתת להן מענה.ככל שהימים נוקפים, הכנת המצגת הופכת לדחופה יותר וכאן כבר נכנס גם אלמנט הזמן.

הפתרון פשוט: אנחנו כאן. מבינים שבניית מצגת היא פרוייקט, ומתייחסים בהתאם. נשב יחד החל משלב סיעור המוחות, הגדרת המטרות והיעדים שנרצה להפיק מהמצגת. נחשוב יחד מה מעניין את הקהל שיצפה במצגת. נחליט מה היא צריכה להכיל, נקבל ממך את רשימת הגורמים בארגון מהם צריך לקבץ את החומר. נשב איתם, נבצע גם איתם, במידת הצורך סיעור מוחות לראות מה הכי נכון לכלול במצגת, ניקח מהם את החומרים ומשם נלך לעבוד לבד. נכין את השלד, נעביר אליך לאישור ולבסוף נעצב אותה כך שתתאים למטרות – ולא פחות חשוב מזה – לדובר.

מצגות עסקיות זה אנחנו. משלב החשיבה ועד שלב ההגשה.

נוצר קשר עם משקיע, אבל…

הדרך הנכונה גם בגיוס המשקיעים וגם ביצירת העניין אצלם הוא בדרך הצגת המיזם.

למשקיעים חשוב להבין גם מי עומד מאחורי המיזם ועד כמה הבעלים שולטים במידע ומגלים מקצוענות וחשוב להם לא פחות, לדעת שמיזם עבר גם תהליך של חשיבה עסקית.
כבר לא מספיק לבוא רק עם רעיון טוב. צריך גם לדעת לתרגם את הרעיון לפעילות עסקית.
יש לך את כל הנתונים. עשית את המחקר. יש לך היכולת לדבר, בקלות שעה, על הכדאיות הרבה שבהשקעה במיזם שלך. אבל למשקיעים, לא תמיד יש את הזמן ו/או את הסבלנות.

המצגת צריכה לשקף את התהליך העסקי: באיזה עולם פועל המיזם, מהי ההזדמנות העסקית, אילו משאבים נדרשים, מהן אבני הדרך במיזם ועוד.

מצגת ויזואלית ברמה גבוהה, שמביאה את כל הנתונים, בצורה ברורה, בגרפים, בפילוחים שונים כמו גם את העובדות הבסיסיות – נותנת מענה מצויין גם לצרכים של המשקיעים וגם לצרכים של בעלי המיזם.
אנחנו יודעים לקחת ממך את הנתונים, את העובדות החשובות ולהפוך אותם לקובץ ויזואלי אותו ניתן לשלוח במייל כמצגת, כקובץ-PDF, כסרטון וידאו. נכין אותך גם להצגת המצגת באופן אישי.

מצגות למשקיעים זה אנחנו.

כשהלקוח שלך מבקש דו"ח…

הלקוחות שלנו לא מבינים איזו פעילות מצויינת אנחנו עושים עבורם

כמה מתסכל זה כשאנחנו עובדים, עובדים ובסוף הערך של העבודה שלנו לא ברור או מוערך מספיק על ידי הלקוח?
זה פשוט בגלל שהלקוח לא מודע למה שנעשה עבורו. הוא לא מכיר את העבודה שלנו, ולא צריך להבין בה. אבל כן חשוב שיבין את הערך שיוצא לו מהעבודה!

הדרך להעביר לו את המידע הזה היא באמצעות דו"ח עסקי, שירכז את הפעילות שלנו – אבל לא בשפה המקצועית שלנו אלא בשפה של הלקוח.
להשתמש במונחים שלקוחים מהעולם שלו, לא מהעולם שלנו. אבל, איך בכלל ניגשים להכנת דו"ח כזה?

גם כאן, הפתרון פשוט: אנחנו כאן. נשאל את השאלות מנקודת המבט של מי שלא מכיר את הפעילות שלכם, נגדיר יחד דוחות ונתונים נדרשים, ננתח אותם, נגדיר יחד את המטרות והיעדים שנרצה להפיק מהדו"ח.
בסופו של דבר, נכין גם מצגת (במידת הצורך) אותה נוכל להציג יחד בפני הלקוח.

דוחות עסקיים זה אנחנו. משלב החשיבה ועד שלב ההגשה.

שוב ישיבת הנהלה…

שוב מציגים את האקסלים והדוחות על הקיר…

שוב מציגים את הנתונים ומקריאים את מה שכתוב.

שוב זמן הולך לאיבוד.

אנחנו בעד להציג תובנות – לא את הנתונים בלבד…
נשב, נחליט יחד על מטרות לישיבת ההנהלה, מי צריך להשתתף, מה היעדים. בהתאם, נשב עם הגורמים השונים ונעזור להם להביא לישיבה תובנות. את הנתונים אפשר לשלוח במייל….

הכנת ישיבות הנהלה זה אנחנו.

 יגעת, מצאת – תאמין! יגעת, מצאת ולא דיווחת – אף אחד לא מאמין…..

מצגות למשקיעים ומצגות עסקיות זה אנחנו. למה?

  • כי יש לנו הידע והניסיון בניתוח נתונים עסקיים.
  • כי יש לנו יכולות מומחה אקסל
  • כי יש לנו יכולות מומחה פאוארפוינט
  • כי אנחנו מבינים את הצורך בהפגנת מקצוענות.

 מה אנחנו מציעים – מצגות עסקיות, מצגות למשקיעים ודוחות עסקיים:

  • פגישת ייעוץ ותכנון המצגת – עם יועץ עסקי מטעמכם או מטעמנו.
  • איסוף וניתוח הנתונים בתפירה אישית.
  • הפיכת הנתונים לטבלאות ברורות ולגרפים שיציגו את המידע בצורה המיטבית למטרה לשמה נבנית המצגת.
  • בניית מצגת מקצועית מעוצבת בהתאם למיתוג הקיים בחברה (אם עדיין אין מיתוג נדאג להציע לך)
  • הכנת נתוני הרקע באקסל – אליהם ניתן לגשת ישירות מהמצגת במידת הצורך.

שירותים נלווים אופציונאלים:

  • ייעוץ עסקי, שיווקי או פיננסי.
  • שירותי מיתוג ועיצוב גרפי.
  • הכנה לעמידה בפני קהל.
  • ייעוץ תקשורת.

מידע נוסף על מצגות למשקיעים ומצגות עסקיות אפשר לקבל במאמר הבא