"מצגת טובה צריכה לכלול תמונות". נכון לגמרי.

אבל זה לא אומר שכל שקף צריך להכיל תמונות, לא סתם תמונה ובוודאי לא סתם תמונה "זרוקה" על השקף, רק כי צריך.

ראשית – כשמתכננים מצגת, צריך לדעת מה כל שקף צריך לשדר.

אז, ורק אז אפשר לגשת לחפש תמונות.

כמה כללים בסיסיים:

  1. כל התמונות במצגת צריכות להיות מאותו הסוג. למה הכוונה? אם בוחרים תמונות ריאליסטיות – להישאר עם הסגנון הזה. עם הולכים על "דמויות גפרורים" – ללכת על אותו הסגנון.
    מרבית האתרים מאפשרים כיום לחפש לפי סגנונות, אפילו לפי יוצרים. אני מאוד אוהבת להשתמש בסדרה של תמונות, מאותו אומן, כשזה מתאפשר.
  2. לתמונות יש מטרה: להמחיש רעיון מופשט, להבהיר תהליך ליצור אפקט דרמטי / קומי או לחבר את הקהל רגשית.

 

טכניקות לשימוש בתמונות

אחרי שבחרנו את התמונה המתאימה, חבל להשאיר אותה סתם "זרוקה" בשקף. בעזרת כמה טכניקות פשוטות, אפשר להפוך כל שקף רגיל לשקף מעניין.

הנה מספר טכניקות שיעזור לך להשיג את המטרה:

 

 

 

מי יצפה במצגת שלנו? מאיזו מדינה? מה התרבות שם?

האם התמונה שלנו יכולה להתפרש אחרת בתרבות שונה? כתבתי בזמנו מאמר (באנגלית) שמסביר איך בתרבויות שונות תמונות עלולות להתפרש בקיצוניות.

תרבויות שונות מתייחסות שונה גם לצבעים. תמונת אווירה "מרגיעה" בתרבות אחת תתפרש כ"מאיימת" בתרבות אחרת. תחשבו לרגע, אפילו אצלנו, בישראל: האם נשתמש באותן תמונות אם נציג בפני חרדים כמו במצגת שעיקר הקהל בה הוא חילוני?

האימוג'י שמסמן "OK" עלול להתפרש בצורה מאוד פוגעת במדינות אחרות.

אז כן, כשמדובר במצגת שצריכה לגרום לאנשים לקבל החלטות – חשוב לדעת בפני מי מציגים. לפעמים, כדאי ליצור 2-3 מצגות בעלות אותו התוכן ועם נראות שונה.

 

תמונות – זכויות יוצרים

בהקשר הזה – אם יש ספק – אין ספק!

אפילו בגוגל יש אפשרות לסנן את התמונות עפ"י זכויות היוצרים. פעמים רבות שמעתי לקוחות שאומרים "אני רק מציג אצלינו בצוות". מי כבר יראה. אבל אז, אחד מחברי הצוות העביר את המצגת למנהל, ששינה קצת והוסיף קצת ושלח למנכ"ל, שהוסיף קצת ושינה קצת ולבסוף העלה את המצגת לאתר החברה. אף אחד לא זכר שיש שם תמונה שמפירה את זכויות היוצרים עד שהגיעה התביעה.

כשלא רוצים להוציא כסף על תמונות אבל רוצים בכל זאת לדעת מה מותר ואסור – כדאי להוריד תמונות מאתרים חינמיים כמו PixaBay, UnSplash או מאתרים בתשלום כמו ShutterStock, Fotolia, Depositphotos  וכד'.

בכל האתרים – חינמיים או לא, יש הנחיות מדוייקות לגבי רשיונות השימוש בתמונה.

שוב – אם יש ספק – לא משתמשים. אין ספק….