למה מצגת נראית אחרת כל פעם?

טיפים לבניית מצגת עסקית - נראות המצגת

במסגרת הסדרה טיפים לבניית מצגת עסקית – הפעם נעסוק בנושא שעולה הרבה:

אחת השאלות שאני נשאלת היא למה מצגת נראית פעם ככה (טוב…) ופעם ככה (לא טוב…)

כשאומרים לי טוב או לא טוב, קשה לי לאבחן בלי לראות, אבל אני נוטה להניח שהבעיה היא ביחס של השקופית. למה הכוונה?

אפילו הצעירים שבין הקוראים זוכרים שפעם הטלוויזיות היו שמנות ומרובעות. היחס בין רוחב המסך לגובהו עמד על 4:3.
כיום, הטלויזיות רחבות יותר – היחס בין רוחב המסך לגובהו עומד על 16:9.

כנ"ל לגבי הפרוג'קטורים: הישנים יותר עדיין עובדים ביחס 4:3 והחדשים יותר ביחס של 16:9.

למה כל ההקדמה הארוכה הזו?

כי גם השקפים הסטנדרטים בפאוארפוינט השתנו. בעבר, ברירת המחדל היתה 4:3 (בחלק מהגרסאות המוקדמות לא היתה אופציה של 16:9 למיטב זכרוני). כיום, ברירת המחדל היא 16:9.
הרבה מהמצגות נבנו ונשארו ביחס 4:3.

כאשר מקרינים מצגת שבנוייה ביחס שונה מהיחס של המקרן (הפרוג'קטור) מתקבלת הרבה פעמים מצגת שנראית לא טוב.

אבל, כמובן שלכל בעיה יש גם פתרון.

לא קשה בכלל להפוך מצגת 4:3 ל-16:9 וההיפך. האמת היא, שכדאי, לדעתי שמכל מצגת תהיה ורסיה אחת לכל מקרן…..
מכינים מצגת אחת, ואחר כך ממירים אותה ליחס אחר ומסדרים את מה שדורש תיקון.

ראשית, כדאי להבין את ההבדלים:

מה שאנחנו רואים כאן זה שכשאנחנו מעבירים מ-4:3 ל-16:9 נשארים לנו "רווחים" מהצדדים. לעומת זאת, הרווחים מלמעלה ומלטה קטנים. המשמעות היא שם יש לנו כותרת תחתונה רחבה יחסית, או טקסט שגולש לקצה התחתון, ייתכן ונאבד אותו בתהליך. נצטרך להרחיב קצת את תיבות הטקסט ואולי גם קצת את התמונות ובכך "נרוויח" את הלך לאיבוד בגובה.

הדרך לעשות זאת קלה מאוד:

בסרגל הכלים העליון בפאוארפוינט – בחרו בסרגל "עיצוב" או "DESIGN" – לכו אל "גודל השקופית" או "Slide Size" ובחרו באופציה המתאימה. זה כל הסיפור…

 

 

השינוי מ-16:9 ל-4:3 דורש מאיתנו קבלת החלטות מסויימת (כמו בתמונות למעלה): האם לתת לפאוארפוינט להתאים את התוכן באופן אוטומטי או להישאר עם הגודל הקיים ולאבד את הצדדים?
החדשות הטובות היא שתמיד אפשר לעשות "UNDO". לנסות את שתי האפשרויות ולראות מה עובד הכי טוב.
גם כאן, נצטרך בכל מקרה לסדר קצת את השקפים.

בסופו של דבר, בלא הרבה עבודה נרוויח 2 מצגות, שנוכל לבחור בהתאם לפרוג'קטור שקיים במקום, וכל זאת, בהשקעת זמן לא גדולה!

טיפים נוספים:

סרטון וידיאו: לקבר או להטמיע?

משקף סתמי לשקף מעניין

שדרוג מצגת – טיפ מס' 1

שדרוג מצגת – טיפ מס' 2

מוזמנים גם לראות את הסרטון ביוטיוב

 

שלחו לנו וואטסאפ
דילוג לתוכן