העבודה נכנסת הביתה…

כידוע, בחודשים האחרונים אנחנו חווים שינוי משמעותי בעולם, כתוצאה ישירה ממגיפת וירוס הקורונה.

שינויים שהחלו באופן איטי בשנים האחרונות בצורת העבודה שלנו – תפסו תאוצה אדירה.
בעבר, הרוב המוחלט של העבודה התבצעה במוסדות, חברות ובבנייני משרדים – והמחשבה על עבודה מהבית נתפסה כפריבילגיה של עובדים ולא של הארגון.
בשנים האחרונות החל השינוי – בעיקר כתוצאה מהגלובליזציה ומהעבודה בצוותים מרוחקים. פלטפורמות כמו "ZOOM" ו-"TEAMS" התפתחו כמענה לעבודה מסוג זה. עדיין, במרבית מקומות העבודה חלק גדול מהצוות ישב "במטה" וחלק קטן מהצוות הצטרף מרחוק. כמובן שיש יוצאים מהכלל.
במקביל, בשנים האחרונות פרחו חללי העבודה המשותפים. מין מקום ביניים, בין "מטה חברה" לבין "משרד ביתי". מצד אחד, מי שעבד בחלל העבודה הרגיש הוא יוצא למשרד, לאזור העבודה – מקום נפרד לגמרי מהבית. יש "בחוץ" ברור ו"בפנים" ברור.

המגיפה – הביאה לשינוי בתפיסה של כל המעורבים בדבר.
מעסיקים התחילו לראות שלא רק שהעבודה לא נפגעת כשעובדים מהבית – רבים טענו שהפרודוקטיביות אף עולה. החסכון בעלויות על משרדים, השתתפות בנסיעות ועוד – מביאה לחיסכון רב בהוצאות הקבועות.

העובדים מצאו שהחיסכון בזמן הנסיעה אל ומ-מקום העבודה מאפשר להם לבלות זמן איכות רב יותר עם המשפחה, החברים או בפעילויות הפנאי האהובות עליהם.

לחזות לאן יתפתחו הדברים – זה לא תחום ההתמחות שלי. מה שכן ברור לי – השינוי כאן כדי להישאר.

התקשורת הפנים והחוץ ארגונית הולכת לעבור יותר ויותר לעולם הוירטואלי – לאון ליין.

החל מפגישות צוות, דרך ישיבות הנהלה, פגישות עם לקוחות ועד הרצאות וכנסים – ייעשו או כולן באון-ליין או, מה שנראה לי סביר יותר – מעורב. חלק מהמשתתפים יהיו ביחד והאחרים ייתחברו און-ליין. מה שבטוח – הרבה מאוד מהעבודה שלנו בעתיד הקרוב תתבצע באמצעות פרזנטציה און-ליין. עם מצגת, בלי מצגת – עם "לוח לבן", מפות חשיבה משותפות או כל אמצעי שיתופי אחר – עדיין, כל אחד יצטרך להציג.

מה ההבדל בין פרזנטציה פרונטלית לפרזנטציה און-ליין? איך להתכונן לפרזנטציה כזו: מה צריך להכין לפני, במשך ואחרי וכמובן, איך לא – איך צריכה להיראות מצגת עסקית שתעשה את העבודה.

על כל השאלות האלה ועוד דיברתי בוובינר שהעברתי במסגרת ארגון העסקים הקטנים – BIZMAKEBIZ

לאחר ההרצאה שלחתי למשתתפים מדריך מעשי – ניתן להוריד כאן (חינם) – כדאי להוריד את המדריך גם אם לא צופים בוובינר עצמו.

 

 

הכנתי סדנה איכותית בנושא, שמיועדת להעברה בחברות ובארגונים.

הסדנה הזו מצטרפת לסדנה קודמת שהעברתי בנושא "העולם עובר למצגות. ואני?"