ביקשו ממך לצרף מצגת למכרז? להגיע לפרזנטציה בפני הועדה?

מה עושים עם זה עכשיו??

האתגר המרכזי של מי שניגש למכרז הוא המשאבים הרבים שנדרשים להבנת המכרז, מילוי המכרז וכל המסמכים הנילווים – וכעת, בנוסף לכל – נדרשים גם להעביר מצגת.

הטעות המרכזית בהקשר זה נובעת מההגעה לשלב הכנת המצגת "עם הלשון בחוץ", יודעים שיש בארגון מצגות כאלו ואחרות ומחליטים ללכת על אחת מהן.

למה טעות?

כי מטרת המצגת היא לראות את הערך המוסף שמביא המגיש לפרוייקט, נשוא המכרז.

ישנם מכרזים שפונים מראש למחיר הנמוך ביותר. לרוב, גם לא יבקשו פרזנטציה.

אבל, כיום, חלק גדול מאוד מהמכרזים מתייחסים גם למציע עצמו, ליכולות שלו, לניסיון הנצבר, ליכולת להציע פתרונות, לאיכות השירות ולצוות שילווה את הפרוייקט.

מצגות שקיימות בארגון – לא תמיד ידגישו את האיכויות והניסיון הספציפיים שמחפשים מפרסמי המכרז.

אז מהם הצעדים שנדרשים להכנת מצגת שתעזור לך לזכות במכרז?

  • להבין, לפעמים ממש בין השורות, מה הערך המוסף שמחפש מפרסם המכרז. לאו דווקא המחיר, רשיונות או הסמכות נדרשות – את זה הרי יש לכל מי שניגש למכרז – אלא את הדבר המיוחד שהם צריכים.
  • להבין מי מפרסם המכרז ולמה הם זקוקים לפתרון אליו מתייחס למכרז
  • מה במהות החברה שניגשת למכרז ידבר אל מפרסמי המכרז.
  • לרכז 2-3 סיפורי מקרה:
    1. סיפור לבעיה דומה לה החברה סיפקה את הפתרון הנדרש
    2. סיפור לבעיה שונה שהפתרון שלך הצליח לפתור
    3. סיפור שמראה את האיכויות המיוחדות של החברה שלכם – אותן איכויות שזיהינו בשלבים הקודמים שהמפרסם מחפש.
זכייה במכרז
  • לקצר בסקירה ההיסטורית של החברה – להתרכז בהיסטוריה שרלוונטית לפרוייקט המכרז.
  • להביא נתונים שמציגים את היציבות של החברה
  • להציג את אנשי הצוות הרלוונטיים לפרוייקט – ולספר בקצרה על הניסיון שלהם בתחום
  • לשאול שאלות…. נכון שבאתם להציג את הפתרון – אבל לפעמים, כשמגישי המכרז מעלים את השאלות הנכונות – הועדה מבינה שיש לה עניין עם מומחים בתחומם.
    לפעמים השאלות הנכונות יותר חשובות מהתשובות…

מה שהכי חשוב – להבין שהפרזנטציה, המצגת – יכולה להוות גורם מכריע בהחלטה הסופית ולהתייחס אליה במלוא כובד הראש.

כמו בכל מצגת חשובה – כדאי להתייעץ עם מומחה בנושא…

שלחו לנו וואטסאפ