איך מגייסים משקיעים לסטרטאפים בשלבי גיוס מוקדמים?

איך מגייסים משקיעים - מצגת משקיעים

אחת השאלות שאני נשאלת לעיתים קרובות.

האמת היא שאין תשובה פשוטה, ואין יותר מידי קיצורי דרך.

מה שצריך להבין – בעיקר – שמדובר בעבודת שיווק לכל דבר.

בדיוק כמו שמכינים תכנית שיווק מפורטת ללקוחות, ככה צריך גם להכין תכנית מפורטת כשמגייסים משקיעים.

מה סכום הגיוס שדרוש לי?

ברגע שנדע את הסכום – רצוי גם לחשוב כבר על הסבבים הבאים – לפחות על הסבב הקרוב, נדע לאיזה סוגים של משקיעים ניתן לפנות.

איזה סוג משקיע מתאים לי?

האם איינג'ל, שישקיע את הסכום? האם איינג'ל פעיל, שיהיה מעורב בניהול השוטף או משקיע בלבד?
האם נעדיף
שותף אסטרטגי? כזה שייקח חלק בפעילות השוטפת, ייחזק תחומים שאין לנו מספיק יכולות או ידע?
למשל: בית תוכנה שיהפוך את הרעיון שלנו לפלטפורמה עובדת, למשל חברה שמתמחה בייצור, חברת הפצה וכו'.
אולי אחת מקרנות הון הסיכון (
VC)?

מה לגבי מענקים ממשלתיים? בארץ, בחו"ל?

כמובן שיכול להיות יותר מסוג משקיע אחד שמתאים. 

דרכי ההגעה למשקיע

לאיינג'לים נגיע דרך פיינדרים או ישירות. רשת לינקדאין היא מקום טוב לחפש.

לקרנות נגיע ישירות, דרך האתרים שלהם – לרוב, ממש בלחיצת כפתור – אפשר להעלות את מצגת המשקיעים.

נטוורקינג היא מילת מפתח: בין אם מדובר במיטאפים נקודתיים או במפגשים בעלי זווית רחבה יותר – נטוורקינג יכול להפגיש אותנו עם אנשי מפתח, עם פיינדרים ועם יועצים שונים באקוסיסטם. 

חומרי שיווק

ממש כמו בשיווק ללקוחות, גם למשקיעים צריך חומרי שיווק: החל מ-ONEPAGER, דרך אתר ועד מצגת משקיעים.

בדיוק כמו שללקוחות שונים צריך חומרים שונים, למשרות שונות מכינים קורות חיים שונים – כך גם למשקיעים שונים.

לכל VC יש את הכללים שלו – באתרים שלהם כתוב בדיוק במה הם מתמקדים.

לשותפים אסטרטגיים צריך להראות איך המיזם שלכם מתאים בדיוק לצרכים שלהם.

לאיינג'לים מקצועיים צריך להציג את הערך המסחרי בצורה ברורה, לאיינג'לים שמתמקדים בהשקעות אימפקט צריך להציג גם את הערך העסקי אבל גם את הערך החברתי וכן הלאה.

חשוב שחומרי השיווק שלכם יהיו בפורמטים פתוחים, כאלו שתוכלו לשנות בכל פעם בהתאם למשקיע מולו אתם יושבים.

מה צריך להופיע בחומרי השיווק

הכי חשוב שמי שמקבל את החומר יבין במהירות את הנושאים הבאים:

מה הצורך – הבעיה.

מה הערך שהמיזם מציע ללקוחות – הפתרון.

מי הם הלקוחות – שוק פוטנציאלי – להתייחס ל- TAM, SAM ו- SOM, להבדיל בין משתמשי קצה ללקוחות בפועל.

מה המודל העסקי – לשים לב להבדל בין המודל העסקי לדרכי ההגעה לשוק.

כמה מגייסים ולמה? – מפת דרכים, סטטוס הפרוייקט וכן הלאה.

חשוב: לא להעביר קישור לתיקייה ולהגיד "יש שם הרבה חומר". להעביר PDF, קישור ישיר לסרטון,  קישור ישיר למצגת. פיינדרים ומשקיעים לא יתחילו לחפש בתיקייה. בשלב שכבר נוצר קשר, אם המשקיעים יבקשו חומרים נוספים – אז תוכלו להפנות לתיקייה.

נושאים אלה ונושאים נוספים עמדו במרכז הוובינר שהעברתי בחודש פברואר 23.

מוזמנים לצפות בהקלטת הוובינר:

צרו קשר

מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    מזמינה אותך לקרוא פוסטים נוספים:

    שלחו לנו וואטסאפ
    דילוג לתוכן