מה דעתך על וובינרים?

Dark Blue Simple Dark Tech and Gaming Bio-Link Website (1)
האם אי פעם הצטרפת לוובינר וציפית ללמוד משהו חדש, רק כדי למצוא את עצמך לכוד בנאום מכירות של 30 דקות? אני מכירה היטב את התחושה, ומאמינה שאנחנו צריכים להשתפר.
 
לפני כשנה, התקשר אלי יזם צעיר ואמר: "סליחה אם אני חצוף, אבל לפני שאני נרשם לוובינר אני רוצה לדעת אם מדובר בערך אמיתי, כמו שכתוב או בעשר דקות של ערך ו-30 דקות של מכירה? ברור לי שמי שמעביר וובינר רוצה להגיע ללקוחות, אבל לא בא לי להשקיע שעה בשביל זה…"
 
האמת, בשבריר השנייה הראשונה חשבתי שאכן הוא חצוף. אבל כל כך הזדהיתי איתו…. גם אני תמיד מתלבטת אם להירשם – בדיוק מאותה סיבה.
גם נעלבתי קצת – שככה הוא חשב עלי 🤣 אבל ברור היה לי שהוא לא הכיר אותי (אחר כך, בעקבות הוובינר הוא בחר לעבוד איתי).
 
כשעניתי לו באותה שיחה שאני לגמרי מבינה את השאלה שלו, אמרתי לו שהערכים שלי לא מאפשרים לי לעשות כזה וובינר.
 
לאחרונה, נתקלתי שוב בשאלה כזו (הפעם לא הופנתה אלי אלא נכתבה בפייסבוק) והחלטתי להיחשף קצת, ולהביא מעולם הערכים שמנחים אותי, הן בוובינרים שאני מעבירה והן בחיים המקצועיים שלי בכלל.

1. ערך אמיתי:

בין אם זו סדנה, סמינר או ייעוץ אחד על אחד, אני מתמקדת בהעברת תובנות, אסטרטגיות וידע מעשי אמיתיים.
הסיבה שאני מתקמדת בנישה בתוך נישה מגיעה מהחשיבות שאני מייחסת לייצור ערך מוסף – לשלב את הידע, הניסיון שלי ולהתמחות. מומחיות של ממש.

2. שקיפות ובניית מערכת אמון

תיאום ציפיות הוא בעיני הדבר החשוב ביותר בבניית מערכת יחסים. כל מערכת יחסים, אבל וודאי שמערכת יחסים עסקית.
בוובינרים או בהרצאות שאני מעבירה, אני תמיד אומרת מראש אם יש הצעה מסחרית כלשהי ובמה מדובר. בלי אג'נדות נסתרות או הצעות מכירה מפתיעות.
כמעט תמיד – ההצעה היחידה היא "קוד קופון" להנחה על פגישת ייעוץ איתי. זה הכל. בלי "שעון מתקתק" או "רק היום".
אני אומרת את זה מראש, כדי שהמשתתפים יבטחו בכך שאם הצהרתי שאני מעבירה מידע וידע – זה מה שהם יקבלו.
בחיי היום-יום, חלק בלתי נפרד מהצעת המחיר שלי היא הצגת תהליך העבודה: מה יתרחש, מתי, איך ובאחריות מי.

3. מקצוענות

עם ניסיון של למעלה מ-35 שנה בעולם העסקים, אני מביאה ידע עשיר ומגוון מתחומים שונים. למרות זאת, בעיני, גישה של מקצוענות היא לדבר לכל אחד בגובה העיניים ובשפה שמתאימה ל"קהל" שלי – בין אם מדובר במשתתפים בוובינר, הרצאה, הדרכה או בלקוחות. הגישה שלי היא פתוחה, ידידותית – אך לא פחות מכך – מקצועית ומקצוענית.
חשוב לי שהקהל שלי (כן, גם לקוח הוא סוג של קהל)ירגיש בנוח, יוכל לשאול שאלות מבלי לחשוש משיפוטיות או ביקורתיות – בין אם מדובר במייסדי סטארט-אפ, מנהלים בדרגי ביניים או מנכ"לים של חברות גדולות.

4. פרספקטיבה גלובלית, פתרונות מותאמים אישית

כמי שעובדת עם חברות בארץ ובחו"ל, הראייה הרחבה שלי וההיכרות עם גורמים תרבותיים שונים מאפשרת לי להביא זוויות ראייה נוספות לתוך העבודה שלי.
הניסיון הרב והעיסוק בתחומים שונים מאפשרת לי להביא פתרונות מותאמים אישית.
בוובינרים שאני מעבירה יש לי הזכות להביא זוויות נוספות, מההיכרות עם גורמים שונים הן בארץ והן בחו"ל.

5. מחויבות ללמידה

אני אף פעם לא מפסיקה ללמוד, ואני מקווה לעודד את הרצון ללמוד גם אצל אחרים. בין אם מדובר בסטרטאפים – מהם אני תמיד לומדת דברים חדשים ובין אם בהצגת נתונים מורכבים לאנשים שאינם "אנשי נתונים" הלמידה גם האישית שלי וגם העברת הידע לאחרים הם אחד העיסוקים היותר מעניינים עבורי.
שוב, בוובינרים – אני תמיד מעודדת השתתפות פעילה – אם זה בשאלות ואם בהערות ובשיתוף – אני ממשיכה ללמוד בעצמי מכל וובינר.

ואם לסיים את נושא הוובינרים:

ישנם סוגים שונים של וובינרים – לכל אחד יש מטרות משלו.
-וובינר מכירתי – כאשר מראש המשתתפים יודעים שהמטרה היא לחשוף אותם למוצר או שירות – הוא מיועד למי שמתבלט וזקוק למידע נוסף.
בסופו של דבר זהו תהליך מכירה – וכן, יש לצפות כאן שרוב הוובינר יעסוק בלמה כדאי לקנות את השירות והמוצר.
-וובינר שיווקי – המטרה היא לחשוף את מי שמעביר את הוובינר לקהל פוטנציאלי. המטרה היא להוכיח מומחיות. את זה עושים, לדעתי, באמצעות העברת ערך, מידע וידע. לא אמורה להתבצע כאן מכירה רצינית, לטעמי – כן להציע איזה שירות/מוצר – אבל "בקטנה"…
-וובינר לימודי – המטרה היא ללמד את המשתתפים, להעביר ידע נטו. ניתן לגבות מראש עבור וובינר כזה או להתייחס אליו כאל וובינר שיווקי – כשמי שמעביר את הוובינר מעוניין להעביר הדרכות / קורסים נוספים בתשלום בהמשך. שוב, אם יש מכירה – שתהיה "בקטנה"..

לסיכום:

נקודות אלו מלמדות מי אני ומה מניע אותי במסע המקצועי שלי.
אם אתם מתחברים לערכים האלה – בואו נתחבר.
 
 
מעבר לכך, הנה קישור להקלטת הוובינר האחרון שהעברתי בשנת 2023, בו אירחתי מישהי שחולקת ערכים מאוד דומים – עו"ד אילנית אפלפלד.

צרו קשר

מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    מזמינה אותך לקרוא פוסטים נוספים:

    בלוג
    ג'וד ברק

    כיצד לדבר את שפת המשקיעים

     טיפים לסטארטאפים להצלחה בתהליך גיוס הכספים בשלבים המוקדמים אחד האתגרים המרכזיים עבור סטארטאפים בשלבי גיוס מוקדמים היא ללמוד לדבר ב"שפה" שמשקיעים מבינים ומעריכים. המיומנות הזו קריטית להצלחה בגיוס כספים ובהצגת

    קרא עוד »
    שלחו לנו וואטסאפ
    דילוג לתוכן