רגולציה? גם על זה המשקיעים רוצים לדעת?

מצגות משקיעים צריכות להכיל גם מידע לגבי רגולציה.

גם בשלבי גיוס מוקדמים צריך להתייחס לרגולציה?

כשמתחילים לתכנן את סבב גיוס ממשקיעים, במיוחד בשלבים המוקדמים סטרטאפים רבים מתמקדים בתיאור הבעיה, בפתרון עצמו, בשוק הפוטנציאלי – אבל כשאני מעלה את השאלה – "כמה אתם רוצים לגייס"? אני מקבלת כל מיני מספרים.

אני נכנסת קצת למספרים, ופעמים רבות, רבות מידי אני רואה שהסכומים לא מכילים את כל מה שנדרש.

אחד התחומים שהכי פחות חושבים עליהם – נושאים של רגולציה, אבטחת מידע, תקינה, התאמה לשווקים השונים.

 

זה לא שבשלבים מוקדמים צריך לדעת לתת מענה מלא לכל השאלות האלו.

אבל, חייבת להיות התייחסות, להבין בתוך איזה עולמות רגולטוריים נמצאים.

 

אפילו לאפליקציה, כזו שאוספת מידע – אפילו מינימלי – נדרש מערך שלם של עמידה בדרישות לאבטחת מידע, הגנת פרטיות. והדרישות משתנות מאזור לאזור – לפעמים, ממדינה למדינה.

 

כמובן כשמדובר בתחומי המדיקל והפארמה – הרגולציה ארוכה ומסובכת הרבה יותר. שאלות כמו האם נדרשים ניסויים קליניים, האם נדרשים אישורים של FDA או מספיק אישורים של רשויות אחרות.

 

למוצרים – נדרשת תקינה. איזו תקינה? האם מספיק שיש תו תקן במדינה אחת? איזה תו תקן יכסה הכי הרבה מדינות? האם היצרן אמור להוציא את תו התקן, האם אתם אמורים לעשות זאת?

 

שאלות רבות – לרוב, קיימת גם יותר מתשובה אחת.

אז מה צריך לעשות?

  • ראשית, ללמוד את הדרישות הרגולטוריות בתחום המיזם שלך. כן, זה דורש מחקר מעמיק. לדעתי, כדאי לקחת יועץ שמתמחה בנושא.לאחר שיודעים מהן הדרישות עצמן, צריך לתמחר את העמידה בדרישות אלו:
  • האם נדרשת מחלקה (לפעמים, מדובר בספק חיצוני) קבועה במיזם? אם כן, אילו בעלי תפקידים צריכים להיות בה?
  • האם נדרש רישום מוקדם בכל אחת ממדינות היעד?
  • איזה הסמכות, אם בכלל נדרשות? האם בעל התפקיד חייב להיות שכיר בחברה או שניתן להעסיק ספק מקומי?
  • מה עלויות רישום מאגרי מידע, קבלת הסמכה, חידוש הסמכות?
  • אילו דרישות תחוקתיות חלות על המיזם?

 

פעמים רבות, מענה לשאלות אלו, ישפיע גם על המודל העסקי, וגם על דרכי ההגעה ללקוח הקצה.

ייתכן ובגיוס מוקדם, אחד הנושאים עבורו נגייס את ההשקעה – יהיה בין השאר העסקת יועץ לנושא הרגולציה ולהכנת מפת דרכים.

במידה ומפת הדרכים כבר ברורה לנו, צריך להציב סכום מול כל שורת פעילות

למה זה בעצם מעניין את המשקיעים?

מעבר לתשובה המיידית, של סכום הגיוס – לרגולציה יש פעמים רבות גם משמעות של זמן. כמה זמן מרגע התחלת הטיפול ועד לאפשרות להתחיל למכור.

בתחום מכשור רפואי ופארמה, מדובר לרוב בתהליכים של בין שלוש לשבע שנים.

בתחום הפינטק – בכל מדינה ישנה רגולציה אחרת – חלקה מהירה יותר וחלקה איטית ומסובכת.

 

לזמן שעובר מרגע ההשקעה ועד לתחילת קבלת התשואה משפיע מאוד על "התיאבון להשקיע".

במקרים שהרגולציה ארוכה ומסובכת – משקיעים מקצועיים גם יודעים, לרוב, לעזור ולהכניס גורמים מקצועיים.

איך נציג את המידע בפני המשקיעים?

בשניים ואפילו שלושה מקומות:

אם יש לנו כבר מפת דרכים/תכנית עבודה לרגולציה – כדאי להציג אותה על פני ציר זמן. כחלק ממפת הדרכים הכללית.
אם יש לנו "קיצורי דרך" בשלבי הרגולציה – מסיבות כאלו ואחרות – כדאי לציין אותם ביתרונות התחרותיים שלנו.

בכל מקרה, צריכה להיות התייחסות לנושא בהקשר של ה-NEEDS, צרכי ההשקעה.

 

הוובינר של חודש מרץ 2023 עסק בנושא.

אירחתי את אמיר לניאדו, הבעלים של חברת B-Focus וחברת AQ-Base יזם בנשמתו שפיתח סטרטאפים ומלווה כיום סטראטאפים בכל מה שקשור לנושאי רגולציה – החל מייעוץ דרך הכנת מפת דרכים מפורטת ועד טיפול בכל שלבי הרגולציה.

 

מזמינה אותך לצפות בהקלטת הוובינר.

צרו קשר

מלאו פרטים ואחזור אליכם בהקדם

    מזמינה אותך לקרוא פוסטים נוספים בנושא גיוס משקיעים:

    כיצד לדבר את שפת המשקיעים

     טיפים לסטארטאפים להצלחה בתהליך גיוס הכספים בשלבים המוקדמים אחד האתגרים המרכזיים עבור סטארטאפים בשלבי גיוס מוקדמים היא ללמוד לדבר ב"שפה" שמשקיעים מבינים ומעריכים. המיומנות הזו

    קרא עוד »

     מה דעתך על וובינרים?

    האם אי פעם הצטרפת לוובינר וציפית ללמוד משהו חדש, רק כדי למצוא את עצמך לכוד בנאום מכירות של 30 דקות? אני מכירה היטב את התחושה,

    קרא עוד »
    שלחו לנו וואטסאפ
    דילוג לתוכן